Bestilling av reise

Slik så bestiller du

​Du kan bestille din reise på to forskjellige måter, enten her på hjemmesiden, eller ved å kontakte en av våre reisekonsulenter som sitter i Oslo, tel 22 41 69 10. Vi har samme priser og bestillingsgebyrer (NOK 79 pr. bestilling) uansett om bestillingen skjer via våre reisekonsulenter eller gjennom bestilling på vår hjemmeside. Bestilling av reise kan også skje hos reisebyråer i Norge.

Ved bestilling på hjemmesiden

De fleste av våre reiser kan bestilles on-line her på hjemmesiden. For disse reisene betyr det at du direkte får vite aktuell pris og om det er ledige plasser.

  • Ved prissøk/bestilling av en pakke vises aktuell og best mulig pris på pakken eller produktet.
  • Bestillingen kan betales mot faktura eller kredittkort.
  • Etter at bestillingen er gjennomført sender vi en bekreftelse direkte til din e-post.
  • Dersom noe har blitt feil i bestillingen, kan du alltid endre/avbestille hvis du kontakter oss senest påfølgende hverdag.

Ved bestilling via våre reisekonsulenter

Våre reisekonsulenter er spesialister på Island. De er dyktige til å sette sammen et passende reiseopplegg med best mulig pris. De kan også hjelpe til med å skreddersy et spesialarrangement for en familie eller en gruppe. Velkommen til å kontakte oss!

Når blir en bestilling bindende?

En bestilling blir først bindende når bestillingsavgiften betales, eller hvis du betaler med kort; da er bestillingen bindende umiddelbart. Vær oppmerksom på at bestillingsavgiften skal betales fortest mulig, og senest en dag etter at du har bestilt. Hvis betalingen ikke er blitt gjort innenfor denne tid, forbeholder Islandsreiser seg retten til å avbestille reisen. Ved bestilling der betaling skjer med kort, er bestillingen bindende fra påfølgende hverdag etter bestillingstilfellet.

Endring av navn

Flyselskapene tillater ikke endringer i for- eller etternavn. Reglene er svært strenge, og gjelder også feilstavet navn. Noen flyselskaper tillater en navneendring til en pris som varierer mellom flyselskapene. Pass på å sjekke stavemåten to ganger. Navnet på billetten må være i overensstemmelse med navnet i passet ditt, ellers kan du bli nektet ombordstigning ved innsjekking.

Når blir billettene levert?

Etter at siste innbetaling er fullført sendes reisedokumentene til deg. Vårt mål er at kunden skal ha sine reisedokumenter 14 dager før avreise. Obs! Hvis du innen 7 dager før avreise ikke har fått flybillett og / eller voucher, skal du alltid kontakte Islandsreiser. Bestillingsbekreftelsen er ikke gyldig som reisedokument.

Hvis du reiser med SAS eller Icelandair

Du kan selv på gå inn på nettstedet CheckMyTrip og skrive ut din e-billett hvis du har en skriver, og ditt bekreftelsesnummer for flyreisen (bekreftelsesnummeret finner du på din bestillingsbekreftelse under fly informasjonen). Du gjør dette ved å følge denne linken: https://www.checkmytrip.com/plnext/XCMTXITN/CleanUpSessionPui.action?SIT... Du oppgir ditt bestillingsnummer og etternavn i de to boksene øverst på siden for å få tilgang til dine billetter og reiserute. Hva gjelder hvis jeg vil avbestille? Du kan avbooke muntlig (personlig) til noen av våra reisekonsulenter. Avbestillingsregler - Pakkereiser Gjeldende avbestillingsregler fremgår alltid tydelig under fly informasjonen, mens man er i handlekurven. Avbestillingsreglene fremgår også på bestillingsbekreftelsen og fakturaen.

Avbestillingsavgift - Separat reservasjon av Leiebil, utflukt

Tidspunkt før avbestilling                         Separat reservasjon av Leiebil                    Separat reservasjon av Utflukt

Mer enn 15 dager før avreise                            100 kr per leiebil                                                100 kr per produkt

14 dager - 48 h før avreise                               200 kr per leiebil                                                200 kr per produkt

Mindre enn 48 h før avreise                              100 % av prisen per bestilling                              100 % av prisen per bestilling

Endringer?

Endring av booking som medfører annen avreisedag eller annet arrangement debiteres en endringsavgift med 200 kr per endring, forutsatt at arrangementet er mulig å endre. Med endring forståes endring av en og samme booking.

Avbestillingsforsikring ved sykdom

Vi tilbyr en avbestillingsforsikring som gjelder ved sykdom og som krever legeerklæring. Kostnaden er 395 kroner per person. Avbestillingsforsikringen kan kun tegnes ved bestilling av reisen, og skal betales sammen med første betaling. Avbestillingsforsikringen er personlig og refunderes ikke ved avbestilling av reisen. Avbestilling skal skje snarest mulig dersom det oppstår hinder for reisen. Avbestillingsforsikring innebærer at du får tilbake hele reisebeløpet med unntak av en egenandel på 500 NOK. Det betyr at du som reisende er beskyttet mot andre kostnader enn hva som oppgis ovenfor. Dette gjelder i forbindelse med sykdom, ulykke eller dødsfall hos deg eller nære pårørende, i henhold til hva som er oppgitt i punkt 3.2.1-3.2.3, i de alminnelige reisevilkårene.
Ved avbestilling:
Av legeerklæringen skal det fremgå undersøkelsesdato, resultat og diagnose, at sykdommen er akutt og at sykdommen eller ulykkeshendelsen utgjør et alvorlig hinder for at den reisende kan foreta reisen. Avbestillingen må skje før reisens begynnelse. Avbestilling som må gjøres etter kontorstid (hverdager 09.00-17.00) eller lørdag, søndag/helligdager meddeles per fax (22 41 69 11) eller e-mail (info(a)islandsreiser.no). Avbestilling som kommer til Islandsreiser etter reisens begynnelse blir ikke akseptert. Reisende har ikke rett til å avbestille reisen med legeerklæring dersom det ikke klart fremgår at sykdommen er akutt. Legeerklæring som kommer inn senere enn 7 dager etter avbestilling blir ikke tatt hensyn til.

Hvordan fungerer det med reiseforsikring?

Reiseforsikring inngår ikke prisen. Vi tibyr ikke reiseforsikring, vennligst kontakte deres forsikringsselskaper. Sykeforsikring fra norsk forsikringskasse gjelder på Island. Ta med deg ditt forsikringsbevis!

Trygghet

Islandsreiser innehar IATA-lisens og er medlem i Reisegarantifondet. Det betyr at du som kjøper en pakkereise hos Islandsreiser er forsikre om reisen blir avbrutt på grunn av at fl yselskapet eller hotellet blir insolvent. Hvis du kjøper fl ybilletten et sted og booker hotellet et annet sted, gjelder ikke reisegarantien. Observer at du som reisende ikke er beskyttetav Reisegarantiloven, om du bare kjøper en fl yreise. Islandsreiser er et IATA sertifisert reisebyrå. Det innebærer at vi selv kan skrive ut flybilletter, og betyr at vi kan tilby deg, som kunde, en raskere og bedre service ved bestilling av flybilletter

Kundeservice, hverdager 08:00-17:00: 22 33 84 40